Maple Leafs call up Matt Frattin with Joffrey Lupul sidelined for at least six weeks

Matt Frattin is getting a second chance to show he belongs with the Maple Leafs.

The 25-year-old winger will play Thursday night at the Air Canada Centre against the visiting New York Islanders after being called up from the Marlies to replace injured Joffrey Lupul.

Lupul is expected to be sidelined for at least six weeks after fracturing a forearm in Wednesday’s 5-2 win over the Pittsburgh Penguins.

Frattin was expected to make the Leafs out of training camp but the former North Dakota star didn’t impress coach Randy Carlyle enough and was returned to the Marlies before last Saturday’s season opener in Montreal. He played one game, firing a shootout winner against the Hamilton Bulldogs.

“I guess I didn’t play to my potential to earn a spot a training camp but now I have another opportunity,” Frattin said after the game-day optional skate at the ACC.–maple-leafs-call-up-matt-frattin-with-joffrey-lupul-sidelined-for-several-weeks


7 Responses to Maple Leafs call up Matt Frattin with Joffrey Lupul sidelined for at least six weeks

  1. toronto77 says:

    reason for tonights loss, Scrivens didn’t give them the saves they needed and destroyed their momentum and similar to last year, it looked like an 18 wheeler falling off a cliff.

    I don’t why we hired that skating coach for the team, cuz phaneuf is still slow as shit, skates like he has load of crap in his pants, AND….. as captain I didn’t see him step up to spark the team after the game was tied.

    Burke an Wilson really killed his confidence on this team, put him on such a high pedestal made him captain when he wasn’t ready and put an enormous amount of pressure on him and started trying too much, especially offensively.

    I don’t know how the leafs do it, beat an amazing team like the pens but lose to a shitty team like the isles.

  2. nordiques100 says:

    Dion is fine. I think he though has to figure out how to play those minutes and back to back games. Not enough in the tank for him to do that IMO. Its why he looked sluggish tonight.

    Concentration and consistency. that’s what he needs to learn.

    I think Gardiner at 100 percent will help. He can take those minutes too.

    Can you believe it, team is 2-0 with Komisarek, who has done fine, 0-2 without him.

  3. leafs_wallace93 says:

    Oh well growing pains, the real test is seeing how the Leafs bounce back. NYI isn’t exactly a gimme win anymore and you know they’re gunning for any team they feel they have a chance of beating. Splitting Pittsburgh and NYI is meeting expectations. Not looking to panic and demand at a 1st overall pick or Luongo at every hiccup in the season.

    I think last season show that this team will win so long as they get consistent goaltending. Our top six may not be ideal but their capable. Our blueline gets ripped a lot but there is a lot of talent and depth. I have faith Caryle will work out the kinks as the season goes on.

    • Steven_Leafs0 says:

      it was game they should have been able to maintain especially while restricting the Islanders to only 20 shots (loving that part of the Leafs game btw, lots of under 30 shots against games) but your right we shouldn’t over-react.

      We played a shitty game, most of that was due to the Leafs playing back-to-back and losing steam but we need to just accept the loss and move on.

  4. doorman says:

    It seems the Leafs always have problems with the NYI to me at least. It is a young seaon and we are a young team, panic nation will kick in for some. However as long as they give solid efforts that is all I ask as a fan. In time better things will come.

  5. lafleur10 says:

    this injury will hurt the leafs and might just take them out of it early.

Leave a Reply