Sens sign 2 key players

tsn.ca is reporting that the ottawa senators have avoided arbitration and signed 2 key players, chris phillips and peter schaefer.

http://www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=93823

phillips signed a 3 year deal worth near 8 mil and schaefer signed a 2 year deal worth 2.5 milbeing a huge sens fan, i couldnt be happier, imo phillips is one of the most underrated defencemen in the league. he is huge and can put up points when needed. he especially picks up his game in the playoffs. with redden, phillips, chara, and volchenkov, the sens have got to have one of the best defence corps in the league.

and lets not forget schaefer. this guy gives 110% whenever he gets ice time, and he is a great penalty killer. and on top of that, when he scores goals, they are highlight reel material

great move by the sens in signing 2 key pieces, now we just gotta hope for the best when it comes time for charas arbitration hearing..

comments?


8 Responses to Sens sign 2 key players

  1. sixteenstone says:

    yay im glad so the Leafs can rock these guys up again in the playoffs. lol 😛

    Overall good sign for the sens Phillips is a great D, I can’t say much for schaefer but he can score goals.

  2. Havlat_hasit says:

    This is good news. Philips is a huge favourite of any sens fan. He seems to be getting better every year and seeing as the teams D is so young it gives them all a great opportunity to develop skills while having the chemistry.

    Shaefer is a hard nosed player and had a solid season after last years dismal showing.

    The Sens are that close to building what could be on paper the best team in the league.

  3. Furlong19 says:

    hopefully with these two guys taken care of and soon Chara, Muckler will put more focus into signing UFA’s. He’s lost out on the Barnaby, Wiemer, Simon, Laperiere sweepstakes. Anyone of those guys would have been a key missing ingredient.

  4. ALMO-TML says:

    WHO GIVES A S–T! I HOPE THEY SIGN KOVALEV, MURRAY AND KARIYA SO THE LEAFS CAN BEAT THE LIVING S–T OUT OF THEM AGAIN AND WATCH THE MASS SUICIDES IN OTTAWA AS EVERYONE IN TORONTO IS PISSING ON THE SENS FLAG OR WIPING THEIR ASS WITH IT! HASEK, HAHAHA! LEAFY McLEAF IS A CLOSET SENS BLOWER!

  5. munsifn says:

    get a life…

  6. greengiant says:

    It’s the d i p s h i t s like you which give Leafs fans a bad name.

  7. wayne2 says:

    I soooooooooooooooo agree.

  8. wayne2 says:

    Great signings.Those are the kind of players that will take us further in the playoffs and hopefully to

    the cup shortly.

Leave a Reply